comprehension of adolescent Braille Readers in a specialized school. In Journal of Visual Impairment & Blindness; 91(5), 494-500.

Wang, Ch. & Qi, L. (1991). EFL Reading Revisited: A Language Problem or a Reading Problem. A paper presented at the Annual Meeting of the Teachers of English to Speakers of Foreign Languages. In ERIC No: ED: 263530.

Wenden, A. & J. Rubin, (1986). Learner strategies in language learning. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

Wu, C. P. (2005). An investigation of metacognitive reading strategies used by EFL Taiwanese college students to comprehend familiar versus unfamiliar Chinese and English text. Unpublished doctoral dissertation, University of Idaho, Moscow.
Yang, Y. F. (2002). Reassessing readers’ comprehension monitoring. Reading in a Foreign Language, 14 (1), 18-42.
Young, D. J., & Oxford, R. (1997). A gender-related analysis of strategies used to process input in the native language and a foreign language. Applied Language Learning, 8, 43-73.
Yunus, M. M., Sulaiman, N. A., & Embi, M. A. (2013). Malaysian gifted students’ use of English language learning. English Language Teaching, 97-109.

Zhang, L. J. (2001). Awareness in reading: EFL students’ metacognitive knowledge of reading strategies in an acquisition-poor environment. Language Awareness, 10, 268-288.

Zhang, L. J., & Wu, A. (2009). Chinese senior high school EFL students’ meta-cognitive awareness and reading-strategy use. Reading in a Foreign Language, 21 (1), 37-59.

APPENDICES

Appendix A: The Strategy Inventory for Language Learning (SILL) Questionnaire

Appendix B: Questionnaire of Reading Strategies (SORS)
دانشجوی گرامی ؛ سلام
با تشکر از دقت نظر شما در تکمیل نمودن این پرسشنامه به اطلاع می رساند که این پرسشنامه با هدف جمع آوری اطلاعاتی درباره تکنیکهای مختلفی که افراد هنگام خواندن مطالب آموزشی ( مانند خواندن کتابهای درسی برای انجام تکالیف یا امتحان، خواندن مقاله های مجلات و غیره ) بکار میبرند تهیه شده است. در پایان هر جمله، پنج شماره 1،2،3،4،5 قرار دارد که معنی هر یک از آنها در زیر می آید:
1 : هرگز این کار را انجام نمی دهم.
2 : به ندرت این کار را انجام می دهم.
3 : بعضی اوقات این کار را انجام می دهم ( حدود 50% اوقات ).
4 : معمولاً این کار را انجام می دهم.
5 : همیشه این کار را انجام می دهم.
پس از خواندن هر جمله عدد مورد نظر خود را علامت بزنید. توجه داشته باشید که در این پرسشنامه هیچ یک از گزینه ها درست یا غلط تعبیر نمی شوند.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   منبع پایان نامه ارشد با موضوع Environment، tradition
دسته‌ها: No category

دیدگاهتان را بنویسید